У відповідності до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів»
виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання)
продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку,
встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами або
договором.
Гарантійний строк – це строк (встановлений законодавством, а у випадку його
відсутності – договором), протягом якого виробник (виконавець, продавець)
гарантує нормальну роботу (застосування, використання) товару (роботи,
послуги), в тому числі комплектуючих виробів. Гарантійні строки на комплектуючі
вироби не повинні бути меншими, ніж гарантійний строк на основний виріб, якщо
інше не передбачено законодавством або договором.
Гарантійне обслуговування
заключається у тому, що виробник (виконавець, продавець) протягом строку
зобов'язується безкоштовно виконувати роботу по технічному обслуговуванню, а
також усуненню виявлених недоліків проданого товару (відхилень від вимог
нормативних документів і інформації про товар).
Гарантійний строк повинен вказуватися у паспорті на товар (роботу, послугу)
чи на його етикетці, чи в будь-якому іншому документі, прикладеного до товару
(роботи, послуги).
Для медикаментів, харчових продуктів, виробів побутової хімії,
парфумерно-косметичних та інших товарів, споживчі якості яких можуть з часом
погіршуватися і представляти собою загрозу для життя, здоров'я, майна та
навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який
вказується на етикетках, упаковці чи в інших документах, прикладених до них при
продажу, та вважається гарантійним строком.
Строк придатності обраховується з дати виготовлення , яка також повинна
бути вказана на етикетці чи в інших документах, і визначається або часом,
протягом якого товар є придатним до використання, або датою, до моменту
досягнення якої товар є придатним для використання.
Продаж товарів, строк придатності яких сплив, забороняється.
На сезонні товари (одяг, хутряні вироби і інші) гарантійний строк
обраховується з початку відповідного сезону, який встановлюється Кабінетом
Міністрів України. Перелік сезонних товарів, гарантійний строк по яких
обраховуються з початку відповідного сезону, затверджений КМУ від 19.03.04р.
№172 і наведений нижче у таблиці.
Перелік сезонних товарів, гарантійні строки по яких обраховуються з початку
відповідного сезону
Одяг, хутряні вироби і інші вироби:
-весняно-літнього асортименту з 1 квітня по 1 жовтня
-осінньо-зимового асортименту з 1 жовтня по 1 квітня
Взуття:
-зимового асортименту з 15 листопада по 15 березня
-весняно-осіннього асортименту з 15 березня по 15 травня і з 15 вересня по15 листопада
-літнього асортименту з 15 травня по 15 вересня
При продажу товарів за зразками, поштою, а також у випадках, коли час
укладення договору купівлі-продажу і час передачі товару споживачу не
співпадають, гарантійні строки обраховуються з дня доставки товару споживачу, а
якщо товар потребує спеціальної установки (підключення) чи зборки – з дня їх
здійснення. Якщо день доставки, установки (підключення) чи зборки товару, а
також передачі нерухомого майна встановити неможливо або якщо майно знаходилось
у споживача до укладення договору купівлі-продажу - з дня укладення договору
купівлі-продажу.
У відношенні товарів (робіт,
послуг), на які гарантійні строки не встановлені, споживач має право пред'явити
продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені
протягом 2-х років, а у відношенні об'єкту будівництва – не пізніше ніж 10
років з дня передачі їх споживачу.
При виконанні гарантійних ремонтів, гарантійний строк збільшується на час
перебування товару (роботи, послуги) в ремонті. Вказаний час обраховується з
дня, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків.
При обміні товару його гарантійний строк обраховується заново з дня обміну
Головний спеціаліст управління юстиції Микола Поліщук
|