Дошкільна
освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти
в Україні. Дошкільна освіта - цілісний процес, спрямований на забезпечення
різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків,
нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей,
культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття
нею життєвого соціального досвіду.
Завданнями
дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного
здоров’я дитини; виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до
родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови,
національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і
народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля; формування
особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального
досвіду; виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення
соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; здійснення
соціально-педагогічного патронату сім’ї.
Обов’язковим
для усіх дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і
форми власності, інших форм здобуття дошкільної освіти є виконання вимог
Базового компонента дошкільної освіти
У
ДНЗ повинно бути обладнано куточки державної символіки, з відповідним
матеріалом: картинками про Батьківщину, столицю України, книги, альбоми,
фотокартки.
З
дітьми та їх батьками повинні проводитись групові та індивідуальні форми роботи
(бесіди, заняття, свята, конкурси).
Вихованці
дошкільних закладів повинні здобути знання:
-
про свої права та обов’язки та відповідальності за свої дії як дитини;
-
про Україну як суверенну державу, її символіку, рідний край, народ та історичне
минуле;
-
про правила безпечної поведінки у різних сферах життя.
Розвиток
у дітей переконань у необхідності дотримування правових обов’язків - важлива
умова підвищення ефективності профілактики негативних звичок, пропаганди засад
здорового способу життя.
Враховуючи
те, що в дошкільному віці інтенсивно розвиваються моральні почуття, засвоюються
норми і правила поведінки, формуються риси характеру, починають складатися
взаємовідносини із старшими і ровесниками, закладаються основи громадськості,
творчої особистості, перед дошкільними навчальними закладами стоїть завдання -
виховання активної, життєрадісної, творчої особистості з розвиненим почуттям
відповідальності, гідності, совісті, вихованої, чемної, привітної дитини, що
любить і шанує батьків, свою родину, Батьківщину, усвідомлює себе як
особистість серед інших особистостей, розуміє свої права і права інших, свої
обов'язки перед людьми.
Правова
освіта та правове виховання молоді в дусі поваги до закону завжди було
пріоритетним державним завданням. Таким воно залишається в даний час і в
майбутньому. Відповідно до Національної програми правової освіти населення,
затвердженої Указом президента України від 18.10.2001 року № 992/2001, правове
виховання починається ще з дитячого садочка, де дітям надаються початкові
знання про норми поведінки, формуються навички їх дотримання, виховується
повага до батьків, вихователів, ровесників, людей похилого віку.
Координацію
діяльності дошкільних навчальних закладів здійснюють управління освіти
державних адміністрацій.
Згідно
з Положенням про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення),
міськрайонні, міжрайонні управління юстиції управління юстиції відповідно до
покладених завдань координує діяльність місцевих органів виконавчої влади,
державних підприємств, установ, організацій щодо правової освіти населення,
формування у громадян правового світогляду, перевіряє стан правової освіти в
навчальних закладах, на підприємствах, в установах і організаціях, надає
необхідну допомогу, бере участь у семінарах, конференціях, олімпіадах правових
знань, конкурсах з цих питань, а також надає методичну допомогу керівникам та
викладачам дошкільних навчальних закладів. З
цією метою відповідно до свого положення та планів роботи управління здійснюють
перевірки стану викладання стану правової освіти і виховання дітей дошкільного
та молодшого шкільного віку. При проведені перевірки увага приділяється
виконанню закладами базового компонента дошкільної освіти щодо правоосвітньої
роботи в дошкільному закладі, наявності планів роботи, зацікавленості батьків
та дітей у вивченні правових норм, наявності та змісту куточка (стенда)
правової інформації, роботі бібліотеки по правовому інформуванню дітей,
правовиховним і правоосвітнім заходам (запланованим та проведеним з дітьми, їх
періодичність), формі роботи з батьками, наявності секцій, кружків для дітей
тощо.
Провідний спеціаліст управління Інна Якубчик
|