Це
стало можливим завдяки реалізації програми «Адміністративні послуги: спрощений
доступ через пошту», чому передувало підписання Меморандуму про взаємне
співробітництво у сфері спрощення процедури надання адміністративних послуг між
Державною реєстраційною службою України та Українським державним підприємством
поштового зв’язку «Укрпошта» та затвердження Регламенту взаємодії Державної
реєстраційної служби України та Українського державного підприємства поштового
зв’язку «Укрпошта» щодо забезпечення спрощеного доступу до адміністративних
послуг.
Таким чином, зараз у відділеннях УДППЗ «Укрпошта»
громадяни можуть отримати необхідну інформацію про послуги Укрдержреєстру,
оформити необхідний пакет документів, надіслати його до реєстраційної служби.
Заповнюючи заяву, громадянин зазначає, яким чином
він хоче отримати відповідь: поштою або безпосередньо в реєстраційній службі.
З 12 лютого 2014 року введені вдію новий Порядок
державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – Порядок) і
Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно,
затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року №
868, які, регламентують порядок реєстрації не рухомого майна та отримання
інформації з Державного реєстру речових прав за допомогою засобів поштового
зв’язку.
Так, пунктом 5 Порядку визначено, що подання
документів для проведення державної реєстрації прав, взяття на облік
безхазяйного нерухомого майна здійснюється особисто заявником або шляхом
надсилання поштою з описом вкладення.
У разі виявлення невідповідностей між документами,
що були надіслані поштою, та описом вкладення до них, а також у разі
відсутності документа, що підтверджує внесення плати за надання витягу з
Державного реєстру прав, та документа про сплату державного мита, крім
випадків, передбачених абзацом другим пункту 13 цього Порядку, орган державної
реєстрації прав у строк, що не перевищує трьох робочих днів після їх отримання,
повертає заявникові відповідну заяву та документи, що додаються до неї, поштою
з описом вкладення без реєстрації її у базі даних про реєстрацію заяв і
запитів.
Документи, що подаються для проведення державної
реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, повинні
відповідати вимогам, що встановлені законом, цим Порядком та іншими
нормативно-правовими актами. Відповідальність за достовірність відомостей, які
містяться у документах, поданих для проведення державної реєстрації прав,
взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, несе заявник.
Орган державної реєстрації прав у разі надсилання
заяви поштою реєструє таку заяву в базі даних про реєстрацію заяв і запитів не
пізніше наступного робочого дня з моменту її надходження. При цьому заявникові
картка прийому заяви не видається.
Слід наголосити, що відповідно до п. 11 Порядку
під час подання заяви шляхом надсилання поштою справжність підпису заявника
засвідчується відповідно до Закону України "Про нотаріат”.
У разі подання заяви шляхом надсилання поштою
органом державної влади чи органом місцевого самоврядування (їх посадовими
особами) підпис заявника скріплюється печаткою відповідного органу (посадової
особи).
Орган державної реєстрації прав не пізніше
наступного робочого дня з моменту прийняття рішення про державну реєстрацію
прав видає особисто заявникові або надсилає поштою з описом вкладення витяг з
Державного реєстру прав, свідоцтво (в разі його формування) та документи, що
подавалися заявником для проведення державної реєстрації прав, одним із
способів, зазначеним у заяві.
Головний спеціаліст реєстраційної служби Ірина Крижанівська
|