З метою впорядкування офіційного оприлюднення нормативно-правових актів, що
їх приймають Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів
України, забезпечення регулювання суспільних правовідносин на основі чинних
актів, відповідно до Указу Президента
від 10.06.1997 № 503/97 «Про порядок офіційного оприлюднення
нормативно-правових актів та набрання ними чинності», Закони України, інші акти Верховної Ради
України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України не пізніш як у
п'ятнадцятиденний строк після їх прийняття у встановленому порядку і підписання
підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях.
Офіційними друкованими виданнями є:
·
"Офіційний
вісник України";
·
газета "Урядовий кур'єр";
·
"Голос
України",
·
"Відомості
Верховної Ради України";
·
інформаційний бюлетень "Офіційний вісник Президента України";
Акти
Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України можуть
бути в окремих випадках офіційно оприлюднені через телебачення і радіо.
Нормативно-правові
акти можуть бути оприлюднені в інших друкованих виданнях. Нормативно-правові
акти, опубліковані в інших друкованих виданнях, мають інформаційний характер і
не можуть бути використані для офіційного застосування.
Офіційне оприлюднення нормативно-правових актів здійснюється після включення їх до
Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів із зазначенням присвоєного
їм реєстраційного коду.
Згідно Указу Президента
України від 27.06.1996 № 468/96 "Про Єдиний державний реєстр
нормативно-правових актів”, до Державного реєстру включаються чинні,
опубліковані та неопубліковані, у тому числі з обмежувальними грифами, закони
України, постанови Верховної Ради України, укази і розпорядження Кабінету
Міністрів України, нормативні акти міністерств, інших центральних органів
виконавчої влади, зареєстровані в Міністерстві юстиції України, нормативні акти
національного банку України, міжнародні договори України. Державній реєстрації
підлягають також тимчасові нормативні акти зі строком дії рік і більше та за
строком дії менше року в разі наступного його продовження.
ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР
НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
Дбаючи про забезпечення прав і свобод людини, гідних
умов її життя, прагнучи розвивати і зміцнювати демократичну, соціальну, правову
державу та реалізуючи конституційні права громадян на доступ до правової
інформації, Міністерство юстиції України на виконання Указу Президента України
від 27 червня 1996 року N 468/96 створило Єдиний державний реєстр
нормативно-правових актів як автоматизовану систему збирання, накопичення та
опрацювання актів законодавства.
Мета запровадження Реєстру - забезпечення в Україні єдиних принципів
ідентифікації та державного обліку нормативно-правових актів, створення фонду
цих актів та підтримання їх у контрольному стані
Створення Єдиного державного реєстру
нормативно-правових актів - це ще один вагомий внесок Міністерства юстиції
України у розвиток інформатизації у правовій сфері. Переваги автоматизованого
надання правової інформації фізичним і юридичним особам очевидні. Це доведення
у найкоротший термін до відома населення законів та інших нормативно-правових
актів, що визначають права й обов'язки громадян, забезпечення доступності до
офіційних джерел правової інформації всіх зацікавлених осіб, можливість
автоматизованого підтримання контрольного стану всієї нормативно-правової бази
нашої держави.
Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів
є довгостроковим проектом розвитку системи надання правової інформації в
Україні. Функціонування Реєстру забезпечить офіційність, достовірність, актуальність і повноту правової інформації,
яка надаватиметься юридичним та фізичним особам, що, в свою чергу, позитивно
впливатиме на підвищення правової свідомості й правової культури громад.
Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів (далі-
Реєстр) – це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання
актів законодавства, яка складається з еталонного, страхового, робочого та
інформаційного фондів.
Користувачами Реєстру можуть бути будь-які
юридичні та фізичні особи, у яких виникла потреба в отриманні інформації з
інформаційного фонду Реєстру і які звернулися до одного з Адміністраторів
Реєстру з відповідним запитом за встановленою формою.
Інформація з Реєстру може
надаватися:
на паперових носіях (відтворюється Адміністратором
Реєстру, із застосуванням спеціальних засобів перевірки ознак
збереження цілісності еталонного тексту, та засвідчується печаткою
встановленого зразка);
- у вигляді комп’ютерного файлу (виготовляється
Адміністратором Реєстру із застосуванням спеціального програмного
забезпечення, яке гарантує його цілісність при перегляді цього тексту на
екрані комп’ютера);
- шляхом безпосереднього доступу до інформаційного фонду Реєстру (здійснюється через мережу Інтернет;
при цьому користувачеві доступні для перегляду всі наявні в цьому фонді
копії еталонних текстів, серед яких він самостійно здійснює пошук та
відбір необхідних йому текстів нормативно-правових актів).
Для
одержання інформації з інформаційного фонду Реєстру користувач повинен вибрати
для себе форму отримання інформації та звернутися до одного з Адміністраторів
Реєстру з відповідним запитом.
Розмір плати за інформацію, одержану з
інформаційного фонду Реєстру, установлюється за одиницю виміру текстової
інформації (один кілобайт) і залежить від способу одержання інформації (на
паперових носіях, у вигляді окремого комп'ютерного файлу чи шляхом
безпосереднього доступу до інформаційного фонду Реєстру).
Розрахунки за одержання інформації з
інформаційного фонду Реєстру на паперових носіях чи у вигляді окремого
комп'ютерного файлу здійснюються користувачем Реєстру за безготівковим
розрахунком через банк або готівкою в касу Адміністратора Реєстру на підставі
рахунка, наданого Адміністратором Реєстру.
Розрахунки за одержання інформації шляхом
безпосереднього доступу до інформаційного фонду Реєстру здійснюються шляхом
сплати користувачем авансу за користування інформаційним фондом Реєстру.
Начальник управління юстиції Наталія Сирота
|